+31(0)6 229 72723 | +31(0)6 533 13066 events@eventsincompany.nl

We zien dit jaar steeds meer dat bedrijven zoeken naar mogelijkheden om (nieuwe) producten toch onder de aandacht van hun klanten te brengen als beurzen wegvallen. Hoe onderhoud je dat belangrijke klantencontact, als je elkaar niet meer op een beurs ziet?

Voor bedrijven is persoonlijk contact nog altijd de beste manier om producten of diensten bij hun (potentiële) klant onder de aandacht te brengen. Beurzen en congressen zijn hiervoor de ideale plek, omdat vraag en aanbod daar op de meest pure manier bij elkaar komen. Maar door de corona pandemie ging in 2020 en 2021 een streep door geplande beurzen, congressen en events.

Als je jezelf in de spotlights zet, moet je blij zijn met het resultaat!

Al snel bleek online een goede manier te zijn om klanten te bereiken. Nu we hier allemaal aan gewend zijn, zien we hier een nieuwe trend ontstaan in productpresentaties. Daar waar we ‘vroeger’ groots uitpakken op een beurs of congres, zien we nu dat bedrijven zich meer gaan richten op eigen online events om hun producten of diensten aan hun doelgroep te presenteren.

Digitale productpresentaties kan op vele manieren. Leuk is om echt een event te organiseren gericht op de introductie van een nieuwe product of boodschap. Een soort ‘Spotlight’-event, online, van een uur, een ochtend of een dag, waarbij je je klanten virtueel meeneemt over een beurs. Dit kan één op één in een online meeting of op één tijdstip, waarbij je de klanten uitnodigt samen de beursvloer te bezoeken.

Een online event moet natuurlijk wel goed uitgedacht en professioneel georganiseerd zijn. Als je jezelf in de spotlights zet, moet je blij zijn met het resultaat. Voor ons, als EVENTS in Company, zijn dit soort opdrachten op het lijf geschreven! Wij denken heel graag mee over conceptontwikkeling, zijn creatief in uitwerking en uitvoering, al dan niet in samenwerking met onze professionele partners.