+31(0)6 229 72723 | +31(0)6 533 13066 events@eventsincompany.nl
Event in Company samenwerken

Design Thinking: concept ontwikkeling

Het spreekt voor zich dat wij bij elk nieuw project op zoek gaan naar de event blueprint: wat is het doel, wie is de doelgroep, wat willen zij, wat is de kernboodschap, en hoe willen we die boodschap overbrengen? Bij jaarlijks terugkerende evenementen zie je vaak dat de blueprint van het vorige evenement gekopieerd wordt. Waarom zou je immers een succesvol concept veranderen? En juist daar schuilt wat ons betreft het gevaar. 

 

‘Zo doen we het altijd’ is voorspelbaar en dodelijk saai!

COVID-19 heeft EVENTS in Company gedwongen bestaande concepten te analyseren, los te laten, en ons meer dan ooit uitgedaagd innovatief te zijn, out of the box te denken en in de schoenen van de doelgroep te gaan staan en te zoeken naar oplossingen. Het proces van Design Thinking, ofwel concept ontwikkeling. In 2020 heeft dat heel concreet geresulteerd in hybride en online evenementen, waarbij deelnemers via chats en polls zijn aangemoedigd interactief feedback te geven, via frontberichten hun ervaringen met de buitenwereld te delen en programma’s onder de loep te nemen.

De verwachting is dat deze trend zich in 2021 voort zet. Met een open blik focussen op de kern, je steeds afvragen wie de doelgroep is, wat zij willen, en hoe je hen daarbij kan helpen. Het evenement moet kloppen. Niet alleen in 2021, met de beperkingen van de coronamaatregelen, maar ook daarna. Bij het formuleren van de event blueprint gaan we dus met elkaar terug naar de tekentafel. Met de mooiste producties als resultaat.